سامانه اتوماسیون اداری بخشی از سازمان الکترونیکی است که از سال ۱۳۸۵ برای مکانیزه کردن مکاتبات اداری دانشگاه طراحی و پیاده سازی ایجاد شده است. این سامانه علاوه بر قابلیت ایجاد و پیاده سازی مکاتبات، امکان ارائه خدمات الکترونیکی به کارکنان و کارکنان سازمان را فراهم می‌کند. از ابتدای راه‌اندازی تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۱۶۰ کاربر در قالب ۲۴۰۲۰ پست سازمانی در سامانه تعریف شده است که این کاربران تاکنون ۱۰ میلیون عنوان نامه اداری ایجاد کرده‌اند و راه‌اندازی این سامانه در دانشگاه علاوه بر امکان الکترونیکی کردن کلیه مکاتبات باعث بهبود و بهبود فرآیندهای اداری، کاهش زمان پاسخگویی به مراجعین، مدیریت عملکرد منابع انسانی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی در مصرف کاغذ تا پایان سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال شده است