پس از راه اندازی شدن هر سرویس در سامانه پرونده الکترونیک سلامت و با توجه به لزوم ارسال اطلاعات صحیح به این سامانه، صحت اطلاعات ارسالی و میزان خطاها باید بررسی گردد. این بررسی ها بنابر نوع مشکلات بصورت حضوری و یا از طریق داشبوردها صورت می¬پذیرد. پس از آن نیز بصورت دورهای با حضور در مراکز درمانی اطلاعات ارسالی، میزان تطابق وضعیا با چک لیستهای مدیریت، وضعیت سپاس و مشکلات آن در حضور مسئول مدارک پزشکی، کارشناس فناوری اطلاعات و سوپروایزر HIS بررسی میگردد و پس از رفع مشکلات، گزارش صورتجلسه بصورت مکتوب به مدیریت فناوری اطلاعات و مراکز ارائه میشود.
مدت زمان فرایند: ۶ ماه تا ۱ سال